Fransk Lantstil á lá Chic Antique och Morsdagskaka - Chokladtosca

vilken underbar dag det har varit idag. Inte bara för att man blivit firad utan också för att man fått chansen att bjuda hit sin söta mamma och sina närmsta på hembakad Chokladtosca. 

Jag bakade kakan i stort sett enligt receptet men ändrade lite, hade i kakao och kokos i toppingen utöver receptets mall. Det blev väldigt gott och omtyckt. Min dotter garnerade också jättefint med jordgubbar som hon skurit i "klyftor". Tyvärr glömde vi/hann inte ta kort innan min mamma högg in på den. Ja ja, nästa gång får jag vara snabbare i tanke och handling. Här har ni receptet i alla fall. Låt väl smaka...

CHOKLADTOSCA       200 grader ca 15 min + 10 min

Vispa fluffigt och vitt
4 ägg
3 dl socker 

Rör samman 
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao 

Rör ihop allt sakta

200-250 g smör smältes och hälls sist i smeten

Häll allt i smord och ströbröad vanlig sockerkaksform och ställ in i ugnen längst ned ca 15 min 

Rör och värm i kastrull under tiden följande ingredienser (låt ej koka)
150 g smör 
1,5 dl socker
2 dl hackade hasselnötter
0,5 dl kokos
0,5 msk kakao
2 msk mjölk
2 msk vetemjöl

Bred över kakan och grädda därefter färdigt, flytta upp kakan och värm i ca 10 min
Man kan även ha den i en liten långpanna och då får man ta kortare tid i ugnen. Lycka till!

                               ~     ~     ~      ~     ~     ~      ~     ~     ~      ~     ~     ~

Här ser ni Fransk Lantstil á lá Chic Antique Danmark med stora magnifika Fågelburar som man får plats med ljuvliga arrangemang som blommor eller blockljus i. 




Erbjudande Söndag 26/5 - Fågelbur Fransk Lantstil Large 399:- 

Detta fantastiska erbjudandet gäller endast idag 2013-05-26  Läs mer härVissa dagar emellanåt visas ett nytt och spännande erbjudande i nätbutiken. Det kan vara en vara till nedsatt pris, en vara på köpet, eller något annat kul. Erbjudandet gäller just den dagen med reservation för slutförsäljning. Erbjudandet visas så länge det finns kvar.

Ha en härlig start på veckan. Kram på er...

Kommentarer

Populära inlägg