Hej alla söta läsare...

Idag sprakar solen i snön som finns kvar på marken. Dessvärre måste jag städa och fixa snyggt hemma. Dammråttorna börjar förfölja mig var jag går. Därefter ska jag belöna mig med en vacker tulpanbukett. Färgen på den har jag inte bestämt än. Rosa kanske...
Mamma ska också få en bukett för hon ska bjuda oss på mat idag och vi ska lämna över lite smått och gott som vi köpte med från resan vi nyss kommit hem från.

Håll koll på vårt erbjudande:
JUST NU! 30 % rabatt på dyraste varan under denna helgen fre-sön 1-3/3. Gäller när ni använder er av Klarna Faktura.

Nyss uppackade ljusstakar från Affari ser du här nedan. De finns i två olika storlekar 35 eller 44 cm höga. Passar underbart fint i ett badrum vid badkaret. Åh så romantiskt...

Läser nu bl.a. en bra bok; Mind your Own Business om ledarskap och företagande. Massor med härliga tips. Ett av de bästa som jag nu ska använda mig av när jag ska börja städa... Som är såååå kul... lyder:
säg till dig själv att du bara ska göra den tråkiga uppgiften i 10-15 min sen får du göra annat. Vad händer då? Jo man tycker det är rätt ok och så fortsätter man och helt plötsligt är man klar !!! Människan är expert på att lura sig själv. Gör det du också. Lovar ... Det funkar... Hoppas jag...

Ha en skön fredag och helg. Kram på er!




Kommentarer

  1. Åh, den där boken låter lite som grundprinciperna i FlyLady som jag är flitig med periodvis. Man får gratis mail från dem, men om du går med så ta Lite-versionen annars blir du bombarderad av mail...Saken går ut på att städa zon för zon i huset. 1 zon i veckan och 10-15 min om dagen. Då gror det aldrig igen! Man dammsuger självklart som vanligt men säg att du har zonen vardagsrum + hall en vecka. Måndag: Torka dörrar, handtag och fotlister. Tis: Plocka bort allt "löst" som ligger och skräpar, släng så mycket som möjligt. Se över jackor och skor, vad behöver stå framme? Ons: Torka fönsterbrädor och tavelramar, Tors: Alla ytor och bänkar torkas soffan dammsugs på och under dynor. Fre: dammsug hela rummet, även under möblerna, och våttorka golvet. Lör:Titta uppe i taket och på lampor och se om det behöver dammas och putsas, köp lite snittblommor och sätt i en vas. Sön: familjedag:)
    Så gör man så zon för zon och slipper de rent brutala 2 dagars storstädning i många timmar det annars lätt blir. Nu påminns jag om att sätta igång med det igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg