Idag torsdag är sista chansen...

...att vinna SPEGELN i Fransk Lantstil - läs mer till höger här.
Om några veckor tar vårt mellanbarn studenten och vår yngsta går ur nian. Det känns lite speciellt. Förberedelserna är i gång och jag börjar fundera på hur jag ska duka fint. Kikat runt på massa bilder och hittade några som var helt underbara. Drömma kan man ju alltid. Eller vad tror ni om att ha det så här...


Väldigt Amerikans Shabby chic stil med mycket rosa inslag. Kanske lite väl romantiskt för en student/examensmottagning, hi hi...

Glas i någon vacker färg vill jag ha iallafall, kanske lila...



Nu ska jag ut och jaga dukar och glas, servetter och vaser...


Så att allt blir i en sån här fin Shabby chic anda...



...och massa blommor måste det ju finnas på borden...





Stora buketter eller en blomma ivacker loppisflaska





Tack för fina kommentarer ni som lämnar några rader efter er när ni kikar in hos mig - det är lika mysigt varje gång man får läsa dem. Ni sprider leenden på mina läppar. Kram på er...




Kommentarer

  1. Så roligt med en student, det är en festlig dag, kalas man inte glömmer. När sonen tog studenten var det så varmt, kan bli lika iår.
    Jag ska inte till Kr-hamn den dagen, men har varit i butiken 2 ggr, så mycket fint.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Har precis avverkat en konfirmation, nästa år är det student.
    Tänk om man hade kunnat duka så fint, men då får det inte blåsa eller regna.
    Men visst är det roligt att ställa till med fest.

    Kram från Nette

    Håller tummarna när det gäller spegeln :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina dukningar! Tack för inspirationen :-) Kram Knorkan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg